مرکز تخصصی

خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای

دارای مجوز رسمی ارائه خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

شرکت ایمن گستر جامعه نگر در راستای تحقق اهداف خود به منظور جامعه ای  ایمن ، سالم و پاک و در زمینه مهندسی بهداشت حرفه ای و همچنین گسترش دانش ( H.S.E ) و  با بهره گیری  از کارشناسان  مجرب و دارای مسئول فنی شرکت (‌سه دهه سابقه خدمت در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی)  خدمات سنجش و ارزیابی آلاینده های محیط کار  با استفاده از متدهای علمی بروز بهداشت حرفه ای انجام می دهد.

0
پروژه های اندازه گیری آلاینده های محیط کار
0
سال سابقه فعالیت
خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای اصفهان

خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای

اندازه گیری آلاینده های محیط کار

سنجش و پایش آلاینده های فیزیکی، شیمیایی و ارگونومی محیط کار با استفاده از دستورالعمل های وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت

آموزش و مشاوره تخصصی

ارائه مشاوره تخصصی در زمینه ایمنی و بهداشت محیط کار توسط تیم مهندسی بهداشت حرفه ای و اساتید خبره دانشگاهی

سیستم های تهویه

مشاوره، طراحی و اجرا سیستم های تهویه در واحدهای صنعتی توسط تیم باتجربه با بیش از 20 سال سابقه اجرایی موفق
اندازه گیری آلاینده های شیمیایی محیط کار

سنجش، اندازه گیری و ارزیابی آلاینده های محیط کار

در عصر جدید با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنعت،  زندگی بشر بصورت چشمگیری راحت شده است. ولی پیشرفت تکنولوژی در صنعت باعت صدمه زدن به موارد حیاتی انسان می شود. یکی از مهم ترین خطرات و صدمات وارد شده به انسان، به خطر افتادن سلامت کارکنان واحدهای صنعتی می باشد.

وزارت بهداشت با کمک رشته مهندسی بهداشت حرفه ای قوانین و مقرراتی جهت کنترل و بهبود سلامت کارکنان واحدهای صنعتی وضع نموده است، که یکی از آن قوانین، انجام اندازه گیری آلاینده های محیط کار و معاینات دوره ای طب کار می باشد.

track_changes

آلاینده های فیزیکی

اندازه گیری و ارزیابی شدت روشنایی، سرو صدا (آنالیز فرکانسی و دزیمتری صدا) استرس حرارتی WBGT ، میدان های مغناطیسی و الکتریکی، اشعه های IR , UV

آلاینده های شیمیایی

نمونه برداری و ارزیابی گردو غبار کلی و قابل استنشاق، فیوم های فلزی، گاز و بخارات آلی و معدنی، میست روغن، گاز و بخارات BTEX  و انطباق شرایط موجود با استاندارد های وزارت بهداشت و ساز جهنای بهداشت

chair

ارگونومی

شناسایی و ارزیابی وضعیت پوسچر های کاری و ارائه راه حل های اصلاحی و اجرایی و آموزش به کاکنان واحد های صنعتی جهت بهبود وضعیت اسکلتی اپراتور

آموزش و مشاوره تخصصی

یکی از رسالت هایی که رشته مهندسی بهداشت حرفه ای دارد آموزش و مشاوره تخصصی به واحدهای صنعتی می باشد تا افراد شاغل در کارخانجات بتوانند در محیط سالم و ایمن فعالیت نماید.

شرکت مهندسی ایمن گستر جامعه نگر با استفاده از افراد خبره دانشگاهی آمادگی دارد تا به واحدهای صنعتی بصورتی تخصصی ارائه خدمات و اجرای دوره های آموزشی نماید.

مشاوره و آموزش خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای

مشاوره، طراحی و اجرای سیستم های تهویه

رسالت دیگر رشته مهندسی بهداشت حرفه ای، کنترل عوامل زیان آور محیط کار می باشد که مهم ترین و زیان آور ترین آن آلاینده های شیمیایی مانند گرد و غبار و گاز و بخارات می باشد. یکی از راه های  برای کنترل آلاینده های شیمیایی محیط کار نصب تهویه های صنعتی می باشد.

علاوه بر اینکه تهویه صنعتی در کنترل آلاینده هاي شیمیایی به جهت حفظ سلامت نیروي کار اهمیت ویژه اي دارد، در مورد مواد قابل اشتعال و انفجار نیز با پایین تر نگه داشتن غلظت آن ازحد پایین اشتعال و انفجار نقش حیاطی در ایمنی محیط کار ایفامیکند. و این سبب بهبود سلامت کارکنان و افزایش راندمان تولید میشود

شرکت مهندسی ایمن گستر جامعه نگر دارای تیم تخصصی تهویه صنعتی می باشد و در زمینه مشاوره، طراحی و اجرای سیستم های تهویه صنعتی  بصورت تخصصی و علمی در واحد های صنعتی مشغول به خدمت رسانی میباشد.

به این همکاری ها افتخار می کنیم

رزومه شرکت بهداشت حرفه ای ایمن گستر جامعه نگر

دریافت مشاوره رایگان

همین الان در جهت مشاوره خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای خودتان اقدام نمایید.

مهندس بهداشت حرفه‌ای چه کسی است؟

علم مهندسی بهداشت حرفه‌ای در واقع امنیت، سلامت و بهداشت محیط کار را ارزیابی می‌کند و طبق اطلاعات به دست آورده تغییرات لازم را برای بهبودی امنیت و سلامت شرایط محیط کار اعمال می‌کند.  برای مثال با اندازه گیری آلاینده‌های محیط کار می‌توان خطرات را پیش‌بینی و از رویداد انها جلوگیری کرد‌. یک مهندس بهداشت حرفه‌ای از هوای محیط کار نمونه گیری می‌کند تا تعیین کند که آیا حاوی مواد خطرناکی هست یا خیر. یا میزان آلودگی صوتی کارخانه‌ها را اندازه گیری می‌کند. می‌تواند توصیه‌هایی برای کارفرما داشته باشد که چطور کارگران را از خطرات احتمالی امنیتی و بهداشتی محیط کار در امان نگه دارند.

اگرچه بعضی از کارفرمایان و مدیران هنوز کاملا هدف مهندسی بهداشت حرفه‌ای را درک نکرده‌اند و این مساله را در محیط کار خود، کاری لوکس و تشریفاتی می‌دانند. اما اگر کمی دقت خود را بالا برده و توجهمان را به گستردگی این مساله بیشتر کنیم، متوجه می‌شویم که سالیانه هزینه‌های بسیار بالایی در سطح کشوری صرف هزینه‌های درمانی بیمارها و مصدومین سوانح محیط کار می‌شود. سوانحی که اگر مهندس بهداشت حرفه‌ای در محیط کار حضور داشت، می‌توانست ارزیابی کرده و از رویداد این قبیل اتفاقات جلوگیری کند.

keyboard_arrow_up