مرکز تخصصی بررسی مشاغل سخت و زیان آور محیط کار

دارای مجوز رسمی از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

قوانین مشاغل سخت و زیان آور محیط کار

يکی از عمده ترين موضوعاتی که در ديوان عدالت اداری مورد دادرسی قرار می گیرد، موضوع دادخواهی افراد شاغل در مشاغل سخت و زيان آور محیط کار به منظور دست يابی به حقوق تضعیف شده ی آن ها می باشد.

تعیین سخت و زيان آور بودن مشاغل سخت و زیان آور محیط کار و نوع آن در هر کارگاه با بررسی سوابق، انجام بازديد و بررسی شرايط کار توسط کارشناسان مهندسی بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بازرسان کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با تايید توسط کمیته های بدوی و تجديد نظر استانی انجام می گیرد.

فرسودگی شغلی ، عواقب و هزينه های بسیاری بر سازمان ها و کارکنان تحمیل می کند که از آن جمله میتوان به مواردی همچون تعويض مکرر شغل و محل کار، غیبت ها و مرخصی های فراوان، افت کمیت و کیفیت کار، تحت تأثیر قرار گرفتن سلامت روانی فرد، کاهش کیفیت خدمات ارائه شده، رکود و تأخیر در سلسله کارهای تخصصی، اداری و … اشاره نمود .

این موضوعات همگی باعث می شود کلیه ی افرادی که به نحوی با اين مشاغل در ارتباط هستند به دلیل عدم آگاهی از قوانین و مقررات و حقوق اساسی و پايه ای، نمی توانند از حقوق تضییع شده ی خود دفاع کنند.

مشاغل سخت و زیان آور محیط کار

مشاغل سخت و زيان آور محیط کار مشاغلی هستند که در آنها عوامل فیزيکی، شیمیايی، مکانیکی و بیولوژيکی محیط کار غیر استاندارد بوده و تنش های بیشتر از حد متعارف به کارگر وارد می شود و در نتیجه باعث ايجاد بیماري های شغلی و عوارض مربوط به آن می گردد.

در اين میان می بايست حقوق شهروندان در مشاغل سخت و زيان آور محیط کار بیش از پیش مدنظر قرار گیرد. چرا که با وجود اينکه برخی از افراد در اين مشاغل سخت و زیان آور محیط کار مشغول به فعالیت هستند اما به هیچگونه اطلاعاتی در خصوص قوانین آن دسترسی ندارند.

بر اين اساس آگاهی افراد از مزايای سختی کار و آشنايی آن ها با قوانین و حقوق مربوطه بسیار ضروری به نظر می رسد.

اقدامات لازم جهت بررسی مشاغل سخت و زیان آور محیط کار

bubble_chart

گام اول) وزارت بهداشت و درمان

سنجش، اندازه گیری و ارزیابی آلاینده های محیط کار مانند صدا، گردو غبار، گاز و بخارات، استرس حرارتی و غیره توسط شرکت های داری مجوز ارائه خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای

gps_fixed

گام دوم) وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی

پس از سنجش آلاینده های محیط کار و تایید آلودگی بالا توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در مرحله بعد باید توسط کمیته های بدوی و تجديد نظر استانی وزارت کار مورد تایید قرار گیرد.

wallpaper

گام سوم) سازمان تامین اجتماعی

با تایید مشمولیت مشاغل سخت و زیان آور محیط کار توسط دو وزارت بهداشت و کار، پرونده سختی کار به سازمان تامین اجتماعی ارسال می گردد و در صورتی که میزان سابقه کار ثبت شده مورد تایید قرار گرفت، فرد شاغل مشمول بازنشستگی می شود.

اندازه گیری آلاینده های محیط کار

جهت تایید مشاغل سخت و زیان آور محیط کار ما چه کمکی به شما می توانیم انجام دهیم؟

شرکت مهندسی ایمن گستر جامعه نگر دارای مجوز رسمی ارائه خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای از حوزه ی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در راستای تحقق اهداف خود به منظور جامعه ای  ایمن ، سالم و پاک و همچنین گسترش دانش ( H.S.E ) و  با بهره گیری  از کارشناسان  مجرب و دارای مسئول فنی شرکت (‌سه دهه سابقه خدمت در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی) با صنایع بزرگ و کوچک آماده خدمات رسانی می باشد.

جهت اجرای اولین گام بررسی تایید مشاغل سخت و زیان آور محیط کار(سنجش، اندازه گیری، و پایش آلاینده های محیط کار) می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند. 

ما نمی‌گوییم که بهترین هستیم، بلکه با نتایج حاصل، آن را به اثبات می‌رسانیم.

به این همکاری ها افتخار می کنیم

رزومه شرکت بهداشت حرفه ای ایمن گستر جامعه نگر
keyboard_arrow_up