مرکز تخصصی

مشاوره، طراحی و اجرا سیستم های تهویه

دارای مجوز رسمی ارائه خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

سیستم های تهویه صنعتی

در بین عوامل زیان آور موجود در صنایع، عوامل زیان آور شیمیایی ، از یک سو به دلیل وجود طیف گسترده و متنوع مواد شیمیایی در صنایع و از سوي دیگر به علت اینکه اثرات زیان آور اکثر این مواد در مطالعات سم شناسی ناشناخته مانده و سالها پس از استفاده گسترده آنها در مطالعات اپیدمیولوژیک مشخص می شود، از اهمیت ویژه اي برخوردار هستند. بهترین راه کنترل این آلاینده ها پس از حذف یا جایگزینی با مواد شیمیایی کم خطر ، کنترل آنها در منبع با استفاده از تهویه موضعی است. تهویه صنعتی می تواند همزمان در زمینه بهداشت، ایمنی، محیط زیست، کیفیت محصول و اقتصاد صنایع را یاري کند.

0
پروژه های اندازه گیری آلاینده های محیط کار
0
سال سابقه فعالیت
مشاوره، طراحی و اجرای سیستم های تهویه اصفهان

خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای

اندازه گیری آلاینده های محیط کار

سنجش و پایش آلاینده های فیزیکی، شیمیایی و ارگونومی محیط کار با استفاده از دستورالعمل های وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت

آموزش و مشاوره تخصصی

ارائه مشاوره تخصصی در زمینه ایمنی و بهداشت محیط کار توسط تیم مهندسی بهداشت حرفه ای و اساتید خبره دانشگاهی

سیستم های تهویه

مشاوره، طراحی و اجرا سیستم های تهویه در واحدهای صنعتی توسط تیم باتجربه با بیش از 20 سال سابقه اجرایی موفق
مشاوره، طراحی و اجرای سیستم های تهویه اصفهان

رسالت مهندسی بهداشت حرفه ای

رسالت بهداشت حرفه اي و ایمنی در حقیقت ارتقاء سطح سلامت نیروي کار از طریق کاهش بیماري ها و صدمات ناشی از کار می باشد. بهداشت حرفه اي براي نیل به این هدف 4 مرحله را طی می کند که  شامل موارد ذیل است

1- شناسایی  2- اندازه گیري 3- ارزشیابی  4- کنترل

بی شک مهمترین مرحله این چرخه کنترل است زیرا در حقیقت 3 مرحله قبلی به منظور گردآوري اطلاعاتی جهت طراحی و اعمال یک روش کنترل مناسب براي یک عامل زیان آور خاص انجام می پذیرد.  روشهاي کنترل عوامل زیان آور نیز خود شامل سه دسته کلی هستند:

1-کنترل مدیریتی    2-کنترل مهندسی    3-استفاده از وسایل حفاظت فردي

بهترین راه کنترل عوامل شیمیایی کنترل مهندسی است متداول ترین شیوه کنترل مهندسی که توسط متخصصین بهداشت صنعتی انجام می شود تهویه صنعتی است. تهویه موضعی قسمتی  از فرآیند تولید است که در صورت نبود آن فرآیند تولید ناقص خواهد بود.

شرکت مهندسی ایمن گسترجامعه نگر

شرکت ایمن گستر جامعه نگر در راستای تحقق اهداف خود به منظور جامعه ای  ایمن ، سالم و پاک و در زمینه مهندسی بهداشت حرفه ای و همچنین گسترش دانش ( H.S.E ) و  با بهره گیری  از کارشناسان  مجرب و دارای مسئول فنی شرکت (‌سه دهه سابقه خدمت در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی)  خدمات سنجش و ارزیابی آلاینده های محیط کار  با استفاده از متدهای علمی بروز بهداشت حرفه ای انجام می دهد.

مشاوره، طراحی و اجرای سیستم های تهویه اصفهان

مشاوره، طراحی و اجرای سیستم های تهویه

علاوه بر اینکه تهویه صنعتی در کنترل آلاینده هاي شیمیایی به جهت حفظ سلامت نیروي کار اهمیت ویژه اي دارد ، در مورد مواد قابل اشتعال و انفجار نیز با پایین تر نگه داشتن غلظت آن از حد پایین اشتعال و انفجار نقش حیاطی در ایمنی محیط کار ایفا می کند. همچنین طراحی و نصب سیستم هاي تصفیه کننده نیز به ما کمک می کند، تا مانع ورود آلاینده هاي زیان آور به محیط زیست شویم. استفاده از تصفیه کننده ها در مواردي نیز باعث بازیافت مواد شده که می تواند از دید اقتصادي قابل توجه باشد. علاوه بر موارد یاد شده در برخی فرآیندهاي صنعتی ایجاد شرایط خاص تولید با استفاده از سیستم هاي تهویه صنعتی مقدور خواهد بود.

به عبارت دیگر تهویه صنعتی می تواند همزمان در زمینه بهداشت، ایمنی، محیط زیست، کیفیت محصول و اقتصاد یک صنعت را یاري می کند. علیرغم ضرورت و البته مزایایی که براي سیستم هاي تهویه صنعتی ذکر شد، اما به دلیل پیچیدگی و طولانی بودن مراحل محاسبات مربوط به یک سیستم تهویه موضعی، سیستم پالایش آلاینده ها، هواکش و سایر جزئیات و متعلقات مربوط به سیستم، طراحی، اجرا و نگهداري آن را دچار چالش نموده است، به نحوي که در بسیاري از موارد به صورت غیر اصولی و ناکارآمد توسط افراد غیر متخصص پیاده سازي می
شود.

لوگو شرکت مهندسی ایمن گستر جامعه نگر

شرکت مهندسی ایمن گستر جامعه نگر دارای تیم تخصصی تهویه صنعتی می باشد و در زمینه مشاوره، طراحی و اجرای سیستم های تهویه صنعتی  بصورت تخصصی و علمی در واحد های صنعتی مشغول به خدمت رسانی میباشد.

به این همکاری ها افتخار می کنیم

رزومه شرکت بهداشت حرفه ای ایمن گستر جامعه نگر

دریافت مشاوره رایگان

همین الان جهت مشاوره خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای و سیستم های تهویه با ما تماس بگیرید.

keyboard_arrow_up