مرکز تخصصی سنجش و اندازه گیری سر و صدا  محیط کار

دارای مجوز رسمی از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

تاثیر سر و صدا محیط کار بر روی سلامت کارکنان واحدهای صنعتی

طی تحقیقاتی که انجام شده در سراسر جهان 16% بزرگسالان دچار افت شنوایی ( به عنوان پانزدهمین مشکل بهداشتی در جهان می باشد ) هستند که مربوط به سروصدای شغلی می باشد ، در مناطق مختلف از 7% الی 21% متفاوت می باشد.

در پژوهش دیگر با استفاده از علم آماری نشان داده شده که مواجهه با سر و صدا تاثیر بسیار زیادی بر احتمال مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی دارد.

مطالعه ای دیگر در زمینه تاثیر مواجهه شغلی سر و صدا با مقدار فشار خون انجام شد. در این تحقیق با استفاده از مدل رگرسیون خطی نشان داده شد با افزایش سر و صدا باعث بالا رفتن مقدار فشار خون می گردد.

سر و صدای شغلی ، به عنوان یک خطر شغلی رایج، در محیط کار دانست ودر کل ، 16٪ از کار افتادگی شنوایی در بزرگسالان را به سر و صدای شغلی نسبت داد.

سر و صدا یکی از مانگار ترین آلاینده های فیزیکی در محیط زندگی انسان می باشد. این آلاینده  می تواند باعث ایجاد یک سری اثرات بهداشتی منفی بر روی انسان، مانند از دست دادن شنوایی، روانی، بیماری قلبی و عروقی ، اختلال در خواب، اثرات ایمنی، اثرات بیوشیمیایی، اثرات باروری و اثرات عملکرد، داشته باشد.

همانطور که در تحقیقات نشان داده شده است سر و صدا بر سلام کارکنان واحدهای صنعتی بسیار اثر گذار می باشد به همین دلیل باید تا حد امکان پس از اندازه گیری سر و صدا محیط کار، اقدامات مهندسی کنترلی صدا انحام گیرد.

اندازه گیری سر و صدا محیط کار

اکثر کارکنان واحدهای صنعتی با سر و صدا محیط کار مواجهه دارند و این امر باعث می شود سلامتی آنها بخطر افتد. جهت جلوگیری از این عارضه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دستورالعمل هایی را به واحدهای صنعتی ابلاغ نموده است که مدیران و کارشناسان بهداشت حرفه واحدهای صنعتی موظف هستند تا اقدامات لازم جهت اندازه گیری آلاینده های محیط کار توسط شرکت های دارای مجوز خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای، اندازه گیری آلاینده های محیط کار صنایع را انجام دهند.

در صورتی که واحد صنعتی نتایج اندازه گیری آلاینده های محیط کار خود را انجام ندهد و کارگر از آن واحد صنعتی به دلیل افت شنوایی شکایت نماید، کارفرما حق دفاع از خود را در مراجع رسمی و قانونی ندارد و بضرر کارفرما تمام می شود.

شرکت ایمن گستر جامعه نگر با چند دهه سابقه و دارای مجوز رسمی ارائه خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با واحدهای صنعتی جهت اندازه گیری سر و صدا محیط کار فعالیت دارد. جهت مشاوره و راهنمایی های لازم در زمینه خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای و اندازه گیری سر و صدا محیط کار با ما تماس بگیرید.

جهت بررسی، سنجش و اندازه گیری سر و صدا  محیط کار ما چه کمکی به شما می توانیم انجام دهیم؟

شرکت مهندسی ایمن گستر جامعه نگر دارای مجوز رسمی ارائه خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای از حوزه ی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در راستای تحقق اهداف خود به منظور جامعه ای  ایمن ، سالم و پاک و همچنین گسترش دانش ( H.S.E ) و  با بهره گیری  از کارشناسان  مجرب و دارای مسئول فنی شرکت (‌سه دهه سابقه خدمت در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی) با صنایع بزرگ و کوچک آماده خدمات رسانی می باشد.

جهت اجرای اولین گام بررسی خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای (سنجش، اندازه گیری، و پایش آلاینده های محیط کار) می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را در زمینه اندازه گیری سر و صدا محیط کار راهنمایی نمایند. 

ما نمی‌گوییم که بهترین هستیم، بلکه با نتایج حاصل، آن را به اثبات می‌رسانیم.

به این همکاری ها افتخار می کنیم

رزومه شرکت بهداشت حرفه ای ایمن گستر جامعه نگر
keyboard_arrow_up